window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments)}; gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-31534518-1');

8. 11. 2011

Mezi Hulínem a Pravičicemi postavilo Ředitelství silnic a dálnic most přes rychlostní komunikaci R55. Dodnes ale most není zprovozněn, protože jak obec Pravčice, tak Zlínský kraj jej odmítají převzít do své správy s poukazem na možné vysoké náklady na jeho rekonstrukce v budoucnosti. Most je tak stále zatarasen betonovými kvádry a lidé se z Hulína do Pravčic dostávají oklikou po frekventované silnici. „Strana zelených vyzývá Zlínský kraj, aby převzal tento most do svého majetku. Není možné požadovat po malých Pravčicích, aby most spravovaly, když byl most postaven kvůli nově stavěné rychlostní silnici R55, která je stavbou významnou pro celý kraj,“ uvedl Michal Berg ze Strany zelených Zlínského kraje.

Ze zákona nemůže most, který leží na místní komunikaci a stál téměž 30 milionů korun, Ředitelství silnic a dálnic vlastnit. Snaží se jej tedy předat obci, ta se ale obává, že nebude mít v budoucnu finance na jeho případné rekonstrukce a odvolává se na svou verzi dohody, ve které přislíbila pouze správu mostu (např. zimní údržbu nebo sečení). Dokonce je podle vyjádření starosty Jaroslava Šaška pro ČT ochotna podílet na provozu mostu, ale ve vlastnictví jej nechce mít.

Jedním z řešení je převzetí mostu do majetku Zlínského kraje. Náměstek hejtmana Jaroslav Drozd to ale odmítl s poukazem na to, že kraj by se takto nechoval jako správný hospodář. V médiích se dokonce objevily informace o tom, že ŘSD by mohlo most zbourat nebo přesunout jinam.

Strana zelených se domnívá, že aktivní přístup Zlínského kraje a převzetí mostu do jeho majetku po dohodě s obcí Pravčice je jediným přijatelným řešením problému. Pokud kraj převzal do svého majetku dvacetikilometrový úsek R55, měl by převzít i most, který byl postaven právě kvůli existenci této rychlostní komunikace. „Možnosti Zlínského kraje a možnosti sedmisethlavých Pravčic jsou přece jen výrazně odlišné a kraj by neměl zapomínat, že R55 slouží většině jeho obyvatel, proto by nebylo vhodné přenést náklady na provoz mostu jen na malou obec,“ uvedl Michal Berg. „Otevření nového mostu výrazně ulehčí život mnoha lidem a zároveň se postará o zvýšení bezpečnosti v tomto místě. Není pravda, že by se tímto krokem kraj nechoval jako správný hospodář – právě naopak. Pokud někde stojí hotová a veřejnosti prospěšná stavba za 30 milionů a nevyužívá se, tak to je teprve chování špatného hospodáře,“ dodal.

Zobrazit místo Most Pravčice na větší mapě