window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments)}; gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-31534518-1');

6. 8. 2012

Jedna z věcí, která zasluhuje pozornost v souvislosti s krajskými volbami je Integrovaný dopravní systém Zlínského kraje. Stručně řečeno, jedná se o službu pro lidi, využívající veřejnou hromadnou dopravu. Jeho účelem je zejména učinit veřejnou dopravu cenově výhodnější a atraktivnější z hlediska návaznosti spojů a pohodlí cestujících. Konkrétně to znamená např.: vytvoření jednotných tarifních podmínek pro všechny zapojené dopravní společnosti a druhy hromadné veřejné dopravy (vlaky, autobusy, trolejbusy…) na základě tarifních pásem. Dále možnost využití několika druhů dopravy v dané trase na jeden jízdní doklad. Tzn. např. začít cestu vlakovým spojem s přestupem na autobus, jelikož pokrytí železnicí je omezené apod.

Na obrázku je patrné, že ve Zlínském kraji doposud IDS (integrovaný dopravní systém) prakticky neexistuje. Malým zárodkem IDS je spojení Zlín – Otrokovice (DSZO), což je snad nejstarší IDS v ČR. V tomto stavu však bohužel také zůstal a nebyl dále nijak rozvíjen. Naopak sousední kraje mají IDS zavedeny prakticky na celém svém území, a fungují tam již roky. Budoucí zastupitelstvo našeho kraje by se touto věcí mělo vážně zabývat. Nepochopitelné stávající zpoždění za našimi sousedy bychom mohli alespoň zúročit v tom smyslu, že na základě konzultace s jejich odborníky a jejich zkušeností by tvorba našeho systému neměla být předražená, což by zde mohlo dost dobře nastat. Před minulými krajskými volbami měli zavedení integrovaného dopravního systému ve svém programu ČSSD i KDU-ČSL, ale přestože vládli spolu s ODS kraji, systém se zavádět za celé čtyři roky nezačal.

Související odkazy:

Jan Bolek
Jan Bolek je sympatizant Strany zelených ve Zlínském kraji